درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

 برخی از مردان در سراسر دنیا دچار انزال زودرس می‌شوند و به دنبال راه حلی برای درمانی زود انزالی می گردند. زود انزالی پدیده‌ای است که در آن مرد در زمان کمی به ارگاسم می‌رسد و ارضا می‌شود. برخی افراد انزال زودرس را در رابطه دوست دارند که این امر طبیعی است.  اما برخی با طولانی شدن این موضوع دچار خستگی و بی میلی به ایجاد رابطه می‌شوند. با طولانی شدن انزال زودرس در آقایان زندگی زوجین دچار اختلال و به مرور زمان دچار افسردگی و اضطراب شدید خواهد شد. در این مقاله به بررسی و شیوه‌های درمان زود انزالی خواهیم پرداخت.

زود انزالی چیست؟

زود انزالی یا انزال زودرس یک نوع اختلال جنسیتی شایع در بین مردان است. در رابطه جنسی گاهی افراد بسیار سریع و بطور مثال در زمان یک دقیقه و کمتر از آن به ارگاسم می‌رسند. این پدیده زود انزالی نامیده می‌شود. برخی از زوجین برای تنوع در رابطه گاهی علاقه دارند که زود انزالی را تجربه کنند. اما با گذشت زمان و طولانی شدن این موضوع، رابطه دچار سردی شده و برای مرد باعث خجالت‌زدگی خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که شما دچار عدم اعتماد به نفس در رابطه شوید و لذتی از آن نبرید. اما باید بگوییم که اصلا جای نگرانی وجود ندارد. درمان‌هایی برای زود انزالی وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع زود انزالی

با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصین، دو نوع زود انزالی در آقایان وجود دارد.

اولین مورد زود انزالی اولیه نام دارد. در این مورد فرد از ابتدا و همیشه دچار زود انزالی بوده است. این مورد روانی است و ریشه در تفکر و روان شخص دارد که باید از نظر روانی درمان شود. این نوع انزال زودرس می‌تواند به دلیل سوءاستفاده و یا آسیب‌های جنسی در دوران کودکی فرد باشد.

مورد دوم زود انزالی ثانویه نامیده می‌شود. در این مورد فرد هم از نظر روانی و هم از نظر فیزیکی دچار مشکل است. دلایل روانی مورد اول در رابطه با مورد دوم نیز صدق می‌کند. اگر فرد سبک زندگی نامناسبی داشته باشد از نظر فیزیکی دچار زود انزالی خواهد شد. مثلا مصرف بالای سیگار و الکل، مصرف مواد مخدر، برخی از بیماری‌ها و مشکلات، می‌تواند فرد را دچار زود انزالی نماید.

حتما بخوانید: برای افزایش میل جنسی چه کارهایی باید انجام بدیم

 

انواع زود انزالی

دلایل زود انزالی

برخی از عوامل فیزیکی، روانی و عاطفی می‌تواند باعث ایجاد انزال زودرس در آقایان شود. برخی از مشکلات عاطفی و روانی که باعث پدیدار شدن این موضوع در آقایان می‌شوند عبارت اند از:

  1. عدم اعتماد به نفس شخص
  2. دوری کردن از رابطه جنسی
  3. اضطراب و استرس ناشی از برقراری رابطه جنسی
  4. عصبی بودن
  5. احساس گناه و عذاب وجدان
  6. تحریک شدن بیش از حد
  7. هیجان بالا
  8. فرد دچار افسردگی باشد
  9. فشارهای روانی و زندگی
  10. مشکل داشتن در رابطه و مشکل داشتن با شریک عاطفی

دلایل بالا، از نظر عاطفی و روانی فرد را دچار اختلال زود انزالی خواهد کرد. علاوه بر این موارد فیزیکی نیز هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم. مشکلات و اختلالات فیزیکی که فرد را دچار انزال زودرس می‌کند عبارتند از:

  1. مشکلات هورمونی در آقایان مانند مشکل در تیروئید، اختلال در سطح اکسی توسین که هورمونی است که نقش پر رنگی در عملکرد جنسی آقایان دارد.
  2. آلت تناسلی آقایان
  3. سطح پایین سروتونین یا دوپامین
  4. عفونت و مشکل ایجاد شده در پروستات
  5. ویژگی‌های ژنتیکی که فرد از خانواده خود به ارث می‌برد.

موارد بسیاری نیز وجود دارند که ما در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره نمودیم.

حتما بخوانید: بهبود روابط خانواده

تشخیص بیماری زود انزالی

 فرد بعد از چندین بار رابطه جنسی و مواجه شدن با مشکل زود انزالی طبق مواردی که در بالا ذکر کردیم، باید نزد پزشک متخصص برود. پزشک وظیفه دارد تا تشخیص دهد زود انزالی شما از کدام نوع است و علت پدیدار شدن آن چیست. روان درمانگر بعد از معاینه اگر متوجه شود که فرد از نظر روانی دچار این اختلال است، به درمان شخص می‌پردازد. در این مورد فرد باید با شرکت در جلسات مشاوره و روان درمانی، برای درمان زود انزالی خود اقدام کند. اگر فرد دچار مشکلات فیزیکی در این مورد باشد او را نزد پزشک اورلوژیست خواهد فرستاد تا درمان را آغاز کند. حال اگر به دلایل روانی و فیزیکی فرد دچار این مشکل شده باشد همزمان باید نزد یک مشاور و هم پزشک متخصص رفته و درمان خود را جدی بگیرد و تلاش خود را برای بهبود سلامتی خود به کارگیرد.

عوارض زود انزالی

زود انزالی یک مشکل بزرگ و شایع در بین زوجین می‌باشد. طبیعی است که یک مشکل دارای عوارض باشد. برخی از عوارض بیماری زود انزالی به شرح زیر می‌باشد:

  • افسردگی
  • شرمندگی و خجالت‌زدگی مرد
  • لذت نبردن از رابطه جنسی
  • از بین رفتن محبت بین زن و مرد
  • ناباروری

تمامی موارد بالا از عوارض جدی زود انزالی می‌باشد. از این رو برای حفظ سلامتتان و زندگی زناشویی خود بهتر است برای درمان زود انزالی خود اقداماتی را انجام دهید. متخصصین ما در این حوزه در مرکز مشاوره روانشناسی آرامش من برای حل این مشکل در خدمت شماست.

راهکارهای درمان زود انزالی

به دلیل پیشرفت علم و تحقیقات گسترده متخصصین و دانشمندان، روش‌های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد. شما عزیزان می‌توانید با توجه به نوع بیماری خود اقدام به درمان کنید. در ابتدا بعد از اینکه متوجه شدید دچار زود انزالی شده‌اید، باید نزد پزشک رفته و کامل و بدون پرده با متخصص صحبت کنید. زیرا با صحبت کردن و صداقت در کلام شماست که درمانگر پی به نوع بیماری شما برده و بهترین روش را با تشخیص خود، به شما ارائه ‌می‌دهد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • شرکت در جلیات مشاور جنسی برای بهبود رابطه خود
  • برخی از تکنیک‌ها (درمان خانگی)
  • تمرینات ورزشی
  • دارو
  • درمان‌های سنتی و خانگی

درمان زود انزالی از طریق مشاوره در قبل شما را با انواع زود انزالی آشنا کردیم. اگر نوع انزال زودرس شما ریشه در آسیب‎‌های روانی داشته باشد، باید نزد مشاوره بروید. در کلینیک‌ها مشاورین تحت عنوان مشاوره درمان جنسی هستند که می‌توانند به شما در این مورد کمک کنند. شما با شرکت در جلسات مشاوره به طور منظم می‌توانید از راهنمای‌های مشاور استفاده کرده و به بهبود خود کمک رسانید. برای اطلاع بیشتر پیشنهاد می‌کنم اینجا رو کلیک کنید: مشاوره روابط جنسی

درمان از طریق تکنیک‌ها (درمان خانگی)

برخی از تکنیک‌ها وجود دارند که پزشک و یا روان درمانگر با توجه به تشخیص خود، برای درمان زود انزالی به شما پیشنهاد می‌دهند. در واقع این تکنیکها از طریق تغییر رفتار شما در رابطه با مسائل جنسی شماست.

 تکنیک تفکر حواس‌پرت

هدف ازاین تکنیک این است که شما در هنگام تحریک و رابطه جنسی فکر خود را به سمت مسائل غیرجنسی سوق دهید.

 تکنیک فشار

در این تکنیک، با توجه به روش‌ها و دستورات پزشک می‌توانید تا حدودی از انزال زودرس خود حین رابطه جنسی جلوگیری کنید.

تکنیک شروع و توقف

در این تکنیک شما زمانی که نزدیک به ارگاسم هستید باید توقف کرده و بعد از چندثانیه دوباره رابطه را آغاز کنید. سه الی چهار مرتبه شما در هر رابطه جنسی مجاز به انجام این تکنیک هستید. اما پزشک نیز می‌تواند با توجه به درمان زود انزالی شما، زمان و تکرار این عمل را افزایش یا کاهش دهد.

روش‌های درمان زود انزالی

حتما بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی

درمان از طریق تمرینات ورزشی

برخی از تمرینات هستند که می‌توانند با بهبود بخشیدن به فیزیک شما و عملکرد بهتر هورمون‌ها، در درمان زود انزالی موثر باشند. البته انجام دادن این روش نیز باید با صلاحدید پزشک باشد. تمریناتی که مناسب برای کف لگن هستند بسیار کمک کننده می‌باشند.

درمان از طریق دارو

 این روش درمان زود انزالی، پزشک با توجه به سطح بیماری شما داروهایی را تجویز می‌کند. شما عزیزان باید با توجه به دستورات پزشک به طور منظم و دقیق داروها را مصرف کنید تا بهبودی حاصل یابد.  برخی از این داروها داروهای ضدافسردگی، برخی پمادها و کرم‌های بی‌حسی و داروهای اختلال نعوظ هستند. برای درمان زود انزالی، تجویز این داروها نباید خودسر باشد. حتما باید پزششک این داروها را برای شما تجویز نماید. زیرا پزشک و متخصص با توجه به شدت بیماری شما عزیزان است که دارو را با دزهای مشخص تجویز می‌کند. اگر به طور خودسر از این داروها مصرف نمایید ممکن است دچار خطرات جدی و مشکلات حادتری شوید.

خواندن این مطلب برای شما ضروریست: ارضا زن

یکسری گزینه نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز برای جلوگیری از انزال زودرس خود در رابطه جلوگیری نمایید. موارد زیر نمونه‌ای از این اعمال است.

1 – فکرتان را از رابطه جنسی دور کنید و چند ثانیه استراحت کنید.

2- در حین رابطه نفس عمیق بکشید.

3- زمانیکه به انزال نزدیک شدید خودرا کنار بکشید.

4- پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید.

5- از کاندوم استفاده کنید.

تمامی روش‌هایی که نام برده شد، بسیار مفید و کارآمد برای درمان زود انزالی هستند. اما تمامی این روش‌های درمانی باید با توجه به تشخیص پزشک برای شما تجویز گردد. نمی‌توان یک روش را برای تمامی افراد استفاده نمود. پس به این موضوع دقت کرده و حتما نزد پزشک و یا مشاور درمان جنسی برای درمان خود بروید.

کلام آخر

بیماری زود انزالی یک بیماری شایع در بین آقایان است که می‌توان آن را درمان کرد. درست است که ممکن است دچار برخی از اختلالات شود اما جای نگرانی ندارد و می‌توان آن را درمان نمود. بیشترین علت زود انزالی آقایان ریشه در مشکلات روانی آن‌ها دارد. کلینیک آرامش من، در تیم قوی خود، مشاورین متخصص و با تجربه در خصوص درمان مسائل جنسی و درمان زودانزالی را برای ارائه خدمات و درمان شما عزیزان دارد. شما می‌توانید با تعیین وقت، هم بصورت آنلاین و حضوری و هم از طریق تلفن با مشاورین ما جلسات درمانی خود را آغاز کنید و زندگی سراسر لذت را تجربه کنید.

منابع:

دیدگاه‌ ها...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره