راهکارهای افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی

میل جنسی در واقع میزان میل و خواستن فرد برای برقراری رابطه جنسی می‌باشد. در برخی از افراد میل جنسی بنا به دلایل مختلف کاهش می‌یابد. این کاهش میل جنسی باعث برخی مشکلات و نگرانی‌ها در زندگی زناشویی افراد خواهد شد. اما باید بگوییم جای نگرانی وجود ندارد. با پیشرفت علم و تحقیقات گسترده پزشکان و متخصصین، راه‌های مختلفی برای افزایش میل جنسی در افراد وجود دارد. همانطور که می‌دانیم رابطه جنسی و میل جنسی در زندگی همه اشخاص نقش پررنگ و مهمی دارد. از این رو توجه به این امر و درمان آن برای داشتن یک زندگی بهتر و شادتر کاملا ضروریست. در این مقاله راه‌حل‌هایی را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد تا با انجام دادن آن‌ها، به افزایش میل جنسی خود کمک کنید.

 

میل جنسی چیست؟

 میزان میل و اشتیاق فرد برای انجام رابطه جنسی، را میل جنسی می‌نامند. این امر در هر فرد متفاوت است و قانون و استاندارد مشخص و کلی برای میزان آن تعریف نگردیده است. میل جنسی می‌تواند در هر شخص در زمان‌های مختلف تغییر کند که این یک امر طبیعیست. زیرا شرایط و عوامل محیطی و درونی بسیار بر این موضوع تاثیر گذارند. برخی تمایل دارند که در طول روز چندین مرتبه رابطه جنسی داشته باشند و برخی دیگر به یکبار در ماه نیز راضی هستند. این میزان از میل جنسی در هر فرد می‌تواند بصورت متفاوت، نمایان شود. اما در برخی از افراد، کم شدن میل جنسی به یک مشکل بزرگ در زندگی تبدیل می‌شود. از این رو برای افزایش میل جنسی باید راهکارهایی را بشناسیم تا در بروز این مساله از آن‌ها بهره ببریم.

قطعا این مطلب می‌تواند برای شما کمک کننده باشد: چگونه زن را ارضا کنیم

علت کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی در افراد به دلایل و شرایط متعددی نمایان می‌شود. کاهش میل جنسی در بسیاری از افراد دیده خواهد شد که نباید نگران این مساله باشیم. زیرا با توجه به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت، این اتفاق ممکن است برای همه افراد رخ دهد. اما باید این را بدانیم که اگر با این موضوع مواجه شدیم برای افزایش میل جنسی خودمان اقداماتی را انجام دهیم و سرسری از کنار این قضیه نگذریم. برخی از دلایل کاهش میل جنسی در افراد به شرح زیر می‌باشد:

  • افزایش سن
  • استرس و اضطراب در زندگی
  • مصرف موادمخدر، سیگار و نوشیدنی‌های الکلی
  • مصرف برخی داروها
  • برخی از بیماری‌ها مانند دیابت، سرطان و…
  • باردار شدن
  • مصرف برخی از داروهای هورمونی
  • زودانزالی
  • مشکل داشتن در برقراری رابطه جنسی

تمامی موارد بالا از دلایلی هستند که می‌توانند بر کاهش میل جنسی شما تاثیر بگذارند. با رعایت برخی از نکات می‌توانید از ایجاد آن جلوگیری نمایید. رعایت بعضی از نکات بالا به دست ما نیست، مانند افزایش سن و یا بارداری یا داشتن برخی از بیماری‌ها. اما برخی از آن‌ها مانند مصرف مواد مخدر، کنترل نکردن استرس و اضطراب و… کاملا به دست خودمان است. مواردی مانند زود انزالی نیز، مشکلات حادی نیستند. با درمان زود انزالی می‌توان به افزایش میل جنسی کمک نمود.

 

راهکارهای افزایش میل جنسی

 

حتما بخوانید: سکس تراپی 

 

موثرترین روش‌های افزایش میل جنسی 

همانطور که بارها اشاره نمودیم، برای افزایش میل جنسی در افراد راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. افراد با به کارگیری نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد می‌توانند میل جنسی خود را افزایش دهند.

 

کاهش اضطراب و استرس را در حین رابطه جنسی

برخی از افراد در حین رابطه جنسی خود نگران عملکردشان هستند. این موضوع باعث می‌شود تا شما نتوانید رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید. از این رو اگر با مساله کاهش میل‌ جنسی مواجه شدید، باید بدانید که با کم کردن استرس در حین رابطه، می‌توانید به افزایش میل‌ جنسی خود کمک کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: راه‌های کاهش استرس

عدم به کاری گیری درخواست‌های منفی و جملات منفی

برخی از افراد در رابطه با برقراری رابطه جنسی با همسر خود دائما در حال جنگ و غر زدن می‌باشند. بطور مثال برخی دائما نگران بارداری و گرفتن برخی عفونت‌ها و بیماری‌ها بر اثر رابطه جنسی هستند. شما می‌توانید به جای اینکه دائما در حال گوشزد کردن این نکات باشید از روش‌های پیشگیری استفاده نمایید. با این کار می‌توانید احساس امنیت در رابطه را بالا برده و میل جنسی شما در رابطه جنسی افزایش یابد.

به حداقل رساندن اضطراب و استرس

درست است که در زندگی اتفاقات مختلفی باعث ایجاد استرس و اضطراب می‌شوند. با درگیری‌های روزانه و گرفتاری‌های کاری و خانوادگی فکر شما بیشتر بر روی این عوامل متمرکز شده و به مرور دچار کاهش میل جنسی شما خواهد شد. اما شما باید با مدیریت استرس خود در زندگی، به بهبود روابط خود کمک کنید. با کنترل استرس و اضطراب، شما کمک بسیاری به افزایش میل جنسی خود، برای برقرای یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش خواهید نمود.

حتما بخوانید: روابط خانواده 

انجام دادن کارهایی که شما را برانگیخته می‌کند

براساس نظریه‌ای از اوریلی، میل جنسی خود به خود به وجود نمی‌آید. از نظر اوریلی میل جنسی اینگونه نیست که شما بنشینید یک گوشه و منتظر باشید تا به سراغتان آید. شما باید برای پدیدار شدن میل جنسی خود گاهی برخی از کارها را انجام دهید. در واقع امتحان کردن راه‌های جدید می‌تواند برای افزایش میل جنسی شما بسیار مفید واقع شوند. مثل تماشای فیلم، خواندن داستان و یا گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر که می‌دانید با انجام آن‌ها میل جنسی شما افزایش خواهد یافت.

 

رابطه جنسی با کیفیت

داشتن خواب کافی برای افزایش میل جنسی

داشتن خواب کافی در طول شبانه روز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش میل جنسی شما داشته باشد. بنا به تحقیقاتی که انجام شده، کمبود خواب می‌تواند بر روی کیفیت میل جنسی شما تاثیر بگذارد. کمبود خواب می‌تواند باعث عدم رابطه جنسی شود. از این رو اهمیت دادن به خواب شبانه بسیار ضروری است. لازم است بدانید که داشتن خواب مطلوب می‌تواند بر تمامی جنبه‌های سلامتی نقش مثبتی داشته باشد، که افزایش میل جنسی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. پس به آن اهمیت بدهید.

 

بدن خود را دوست داشته باشید

برخی از خانم‌ها و آقایان، بدن و استایل خود را دوست ندارند. شما عزیزان باید بدانید که در هر شکل و اندامی زیبا هستید. اعتماد به نفس خود را در رابطه با این موضوع باید بالا ببرید. دوست نداشتن بدنتان و عدم اعتماد به نفس در این موضوع می‌تواند با کاهش میل جنسی شما همراه باشد. درست است که برخی از رسانه‌ها و فرهنگ‌ها، برخی از تفکرات منفی باعث می‌شود که گاهی افراد از بدن خود بیزار شوند. حتی برخی با رنگ و جنس پوست بدنشان مشکل دارند و نمی‌خواهند این را قبول کنند که در هر شرایطی زیبا هستند. اما شما باید با این موضوع مبارزه کنید و اعتماد بنفس خود را افزایش دهید.

با انجام برخی از تمرینات و تغییر سبک زندگی می‌توانید این اعتماد به نفس و پذیرش خود را بدست آورید. اگر بدنتان را دوست داشته باشید می‌توانید میل جنسی بالایی را نیز بدست آورید و به افزایش میل جنسی خود کمک کنید.

 

اگر از رابطه خود ناراضی هستید در رابطه با آن صحبت کنید

گاهی برای بسیاری از زوجین این مساله پیش آمده است که از رابطه با یکدیگر راضی نیستند. ممکن است یک نفر از رابطه راضی باشد ولی طرف مقابل از آن رابطه لذتی نبرده باشد. روانشناسان در این باره می‌گویند: ” اگر در رابطه جنسی خود دچار مشکل هستید و نارضایتی دارید باید در رابطه با آن با همسرتان صحبت کنید”. زیرا نمی‌شود در این باره سکوت کرد و انتظار داشت که شریک جنسی شما متوجه این نارضایتی شما شود. پس به جای سکوت در رابطه با نوع رابطه جنسیتان و علایق خود با همسرتان صحبت کنید.

این موضوع با افزایش میل جنسی شما همراه بوده و باعث می‌شود که از رابطه لذت ببرید. البته برای برخی از شما سخت است که به راحتی بتوانید این موضوع را تنهایی با همسرتان حل کنید. در اینصورت می‌توانید از یک مشاور جنسی و یا یک زوج درمانگر کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. متخصصین سکس تراپی در مرکز مشاوره آرامش من می‌توانند شما عزیزان را در حل این مسائل یاری نمایند.

حتما بخوانید: حل مشکل زود انزالی 

 

افزایش میل جنسی از طریق هورمون درمانی

ممکن است برخی از افراد دچار مشکلات هورمونی شده و میل جنسی خود را از  دست بدهند. برای افزایش میل جنسی باید هورمون‌ها منظم باشند و کار خود را به درستی انجام دهند. شما عزیزان می‌توانید برای دستیابی به این امر، از پزشک متخصص کمک بگیرید و با مصرف برخی از داروها به افزایش میل جنسی خود کمک کنید.

 

رضایت در رابطه جنسی

مصرف غذاهایی مناسب افزایش میل جنسی

مصرف برخی از مواد غذایی مانند پروتئین و برخی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها، همچنین مصرف درست کربوهیدرات و برخی از چربی‌ها می‌توانند به افزایش میل جنسی شما کمک کنند. البته باید بدانید که مصرف مواد غذایی راه‌ حل سریعی برای رسیدن به میل جنسی بالا نمی‌باشد. باید صبر و حوصله به خرج داد و به مرور زمان نتیجه آن را دید. اما برخی از غذاها مثل غذاهای دریایی، حبوبات، سبزیجات، غلات و آجیل‌ها می‌توانند بر روی افزایش میل جنسی تاثیرات مفیدی داشته باشند.

 

مصرف گیاهان دارویی

اگر برای افزایش میل جنسی خود نمی‌خواهید به سراغ داروهای شیمیایی بروید می‌توانید از برخی داروهای گیاهی استفاده نمایید. بر طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف گیاهان دارویی می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر روی افزایش میل جنسی بانوان و آقایان داشته باشد. برخی از این داروها عبارتند از: جینسینگ، ماکا و جینکو بیلوبا و… . می‌توانید برای مصرف این داروها از متخصص خود مشورت گرفته و آن‌ها را طبق دستور او مصرف نمایید.

 

نزد روان درمانگر بروید

در رابطه با شناخت میل جنسی و درمان آن هیچ خجالتی وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بعد از شناخت میل جنسی خود و در صورت عدم رضایت از میل جنسیتان نزد یک مشاور درمان جنسی و یا درمانگر بروید و از مشکلتان صحبت کنید تا راه درمان آن را بیابید. برخی از مشکلاتی که در افزایش و یا کاهش میل جنسی تاثیر گذارند، روانی هستند. با مراجعه به یک روان درمانگر متخصص در این زمینه و شرکت در جلسات روان درمانی در رابطه با افزایش میل جنسی خود درمان را آغاز کنید.

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج 

 

تغییر سبک زندگی و افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی به طور طبیعی با برخی از تغییرات در سبک زندگی حاصل می‌شود. ورزش کردن باید در سبک زندگی شما جای همیشگی خود را حفظ کند. شما با ورزش کردن باعث می‌شوید که هورمون‌های بدنتان همیشه منظم کار کنند. از آنجا که نظم هورومون‌ها بر عملکرد صحیح جنسی شما تاثیرگذار است، افزایش میل جنسی شما را نیز به همراه خواهد داشت. ورزش، چه به صورت قدرتی و هوازی می‌تواند جریان خون را در بدن شما افزایش داده، و بر بهتر شدن خلق و خوی شما تاثیر مثبتی دارد. از این رو ورزش تاثیر غیر مستقیمی بر روی رضایت جنسی شما خواهد داشت. ورزش یوگا و مدیتیشن می‌تواند استرس و اضطراب درونی شما را کاهش دهد که این امر نیز باعث بهبود روابط جنسی شما می‌گردد.

اگر سیگار مصرف می‌کنید و یا به نوشیدنی‌های الکلی اعتیاد دارید، باید برای ترک آن اقدام کنید. زیرا مصرف سیگار و الکل با افزایش میل جنسی رابطه عکس دارد. اگر می‌خواهید زندگی جنسی خوب و سالمی را تجربه کنید باید سیگار و نوشیدنی الکلی را کنار بگذارید تا به چشمنتان افزایش میل جنسی خود را شاهد باشید. طبق آمار نیز مردانی که غیرسیگاری هستند دو برابر بیشتر از مردانی که سیگاری هستند رابطه جنسی داشته و از آن راضی هستند.

مصرف غذاهای سالم را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید. مصرف مواد غذایی مانند: سیب، بادام هندی، موز، هویج، شکلات، قهوه، سیر، سبزیجات، جو دوسر، روغن زیتون، انار و گردو میل جنسی شما را افزایش می‌دهد.

 

تغییر سبک زندگی با افزایش میل جنسی

کلام آخر

در آخر باید بدانید که افزایش میل جنسی در افراد امکان پذیر می‌باشد. افراد می‌توانند با روش‌های مختلف نسبت به بهبود و میل جنسی خود برای داشتن زندگی جنسی بهتر و سالم‌تر اقدام کنند. همانطور که گفتیم برخی از عوامل کمک کننده می‌توانند فیزیکی باشند و برخی نیز ریشه در روان و افکار افراد داشته باشد. اگر برای افزایش میل جنسی خود با افکارتان در جنگ هستید می‌توانید برای رهایی همیشگی از این مشکل از تیم قوی آرامش من کمک بگیرید. کلینیک آرامش من با تجربه فراوان در این باره و وجود چندین تن از بهترین مشاوران زوج درمانی و مشاورین درمان جنسی در خدمت شما هستند. مشاورین و متخصصین ما می‌تواند شما را در این راه بصورت حضوری، مشاوره تلفنی و آنلاین همراهی کرده تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

 منابع:

دیدگاه‌ ها...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره