لاغری با هیپنوتیزم

لاغری با هیپنوتیزم

در دنیای امروزه با سبک زندگی‌های غالب، اضافه وزن و چاقی یک معضل برای بسیاری از افراد شده است. از این رو افراد برای کاهش وزن خود بسیاری از راه‌حل‌ها را امتحان کرده‌اند. یکی از این راه‌ و روش‌ها لاغری با هیپنوتیزم است. افراد در این روش با هیپنوتیزم سعی بر کاهش وزن خود دارند. در این مقاله، به بررسی موضوع لاغری با هیپنوتیزم می‌پردازیم و با هم به این نتیجه برسیم که آیا هیپنوتراپی لاغری امکان‌پذیر است یا خیر.

لاغری با هیپنوتیزم امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد، برایشان سوال پیش می‌آید که آیا لاغری با هیپنوتیزم امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به این سوال بررسی چند نکته ضروری است. اول اینکه در رابطه با خود هیپنوتیزم باید اطلاعاتی داشته باشیم. بدانیم که اصلا هیپنوتیزم چیست.

هیپنوتیزم در واقع یک تکنیک است. پزشکان از این تکنیک برای تغییر افکار افرادی که دچار برخی از اختلالات در روان و افکار خود شده‌اند استفاده می‌کنند. هیپنوتیزم یک عمل یا تکنیکی است که پزشک به وسیله آن فرد را به حالت خلسه می‌برد. برخی معتقدند که می‌توان با همین روش و تغییر افکار افراد در نوع سبک زندگیشان به کاهش وزن‌ آن‌ها کمک کرد. درواقع هیپنوتیزم ذهن را بازتر کرده و فرد تغییرپذیرتر از حالت عادی خود می‌باشد.

پس تا این قسمت متوجه شدیم که هیپنوتیزم می‌تواند بر لاغری موثر باشد. اما اینکه به چه طریقی می‌تواند تاثیرش را بگذارد، سوال اصلی ما است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: چطور می‌توان اختلالات روانی را تشخیص داد 

تاثیر هیپنوتیزم بر لاغری

هیپنوتراپی لاغری

اضافه وزن و چاقی، در بسیاری از افراد، ریشه در سلامت روان آن‌ها دارد. خیلی از افراد باید با تغییر فکر خود، سبک زندگی و عمل خود را تغییر دهند تا به نتایج دل‌خواهی دست یابند. همان طور که می‌دانید لاغری و کاهش وزن تنها با تغییر سبک زندگی و فعالیت بدنی مناسب و رعایت تغذیه امکان‌پذیر است. اما می‌توان از روش‌هایی برای تسریع بخشیدن به این کار استفاده نمود. هیپنوتیزم درمانی برای لاغری یکی از این راه‌های کمک دهنده می‌باشد.

در قبل اشاره کردیم که پزشکان به چه دلیل از این روش  برای بیماران خود استفاده می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله هیپنوتیزم درمانی را مطالعه کنید. با اجرا کردن تکنیک‌های هیپنوتیزم بر روی افراد، فرد به حالت خلسه می‌رود. در این حالت شخص به یک آرامش روانی و جسمی فوق‌العاده دست می‌یابد. به همین دلیل ذهن فرد بازتر و پذیرای هرگونه پیشنهاداتی از جانب پزشکش می‌باشد.

با هیپنوتیزم می‌توان به سلامت روان افراد کمک کرد. از آنجایی که چاقی و اضافه وزن ریشه در ذهن انسان دارد، هیپنوتیزم می‌تواند با کنترل آن، به فرد در راه رسیدن به تناسب اندامش کمک رساند. به این طریق، اگر فرد سبک زندگی سالمی ندارد و رعایت آن برایش سخت و دشوار است می‌تواند از طریق هیپنوتیزم به بهبود آن کمک نماید.

حتما بخوانید: انواع غریزه

مراحل یک جلسه لاغری با هیپنوتیزم

هریک جلسه درمانی لاغری با هیپنوتیزم همانند سایر درما‌ن‌ها شامل مراحلی می‌باشد.

  • مرحله اول

قبل از بیان عنوان دلیل مراجعه شما به پزشک، ایشان در رابطه با نحوه عملکرد هیپنوتیزم برای شما توضیحاتی ارائه می‌دهد. لحن آرام پزشک و یا روان‌ درمانگر،  به شما برای رسیدن به یک اطمینان خاطر کمک می‌کند.

 

  • مرحله دوم

زمانیکه پزشک شما متوجه شود که شما این روش درمانی را پذیرفته‌اید، تکنیک‌های هیپنوتراپی لاغری را بر روی شما اجرا می‌کند. روان درمانگرتان ابتدا در رابطه با عادات غذایی و رژیم غذایی به شما پیشنهاداتی می‌دهد. این مرحله به این علت انجام می‌گیرد که شما بتوانید عادات غذایی خود را بهتر کنترل کنید.

 

  • مرحله سوم

مرحله دوم هم چنان تکرار خواهد شد. هیپنوتیزم تکرار کلمات و همچنین برخی از تصویرسازی‌هایی است که پزشک دائما آن‌ها را تکرار می‌کند. دلیل تکرار کلمات و پافشاری بر روی برخی از آن‌ها ماندگار شدن در ذهن شماست. این کلمات در حالتی که در حالت خلسه هستید و ذهنتان بازتر است در ناخودآگاه شما ثبت می‌شود.

 

  • مرحله چهارم

در این مرحله از لاغری با هیپنوتیزم درمانگر، به شما کمک می‌کند تا زندگی ایده‌ال خود را دائم تجسم کنید. مثلا به شما می‌گوید که به این فکر کنید که در زندگیتان عاداتت غذایی بد ندارید. دائما سالم خوری می‌کنید و به وزن د‌ل‌خواهتان رسیده‌اید.

 

  • مرحله پنجم

در آخرین مرحله، پزشک شما را از حالت هیپنوتیزم خارج کرده و به سمت بیداری و هوشیاری هدایتتان می‌کند. طول تعداد جلسات لاغری با هیپنوتیزم بستگی به خود فرد و نیاز شخص دارد. برخی ممکن با دو جلسه و برخی با چندین ماه به نتیجه دل‌خواه خود برسند. این نکته را باید بدانید که روش هیپنوتیزم باید در کنار سایر روش‌ها برای لاغری انجام شود. مثلا در کنار رعایت تغذیه و ورزش، می‌توانید از هیپنوتیزم به عنوان عامل کمک کننده در این راه استفاده کنید.

مراحل هیپنوتراپی لاغری

روش‌های هیپنوتیزم برای لاغری

هیپنوتراپی در درمان مسائل مختلفی می‌تواند برای شما کمک کننده باشد. برای درمان هر کدام نیز روش‌های متفاوتی به کار برده می‌شود. برای لاغری با هیپنوتیزم نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که هر روش تاثیر مجزایی روی فرد دارد. در زیر روش‌ها و تاثیرات آن‌ها روی هر بخش در هیپنوتراپی لاغری را بررسی می کنیم.

قوی‌تر شدن باورها در لاغری با هیپنوتیزم

روش اول: هیپنوتیزم به شما در قوی‌تر شدن باورهایتان کمک می‌کند. همانطور که گفته شد در لاغری با هیپنوتیزم پزشک پیشنهاداتی را برای شما عنوان می‌کند. شما در هیپنوتیزم ذهن باز‌تری برای قبول این پیشنهادات دارید. ذهن و باور قوی باعث رسیدن به هر خواسته‌ای می‌شود. از این رو زمانیکه با هیپنوتیزم باورتان را قوی کنید به هرخواسته‌ای که دارید، دست می‌یابید. می‌توانید به این باور برسید که در زمان کمی به کاهش وزنم دست پیدا خواهم کرد. و با همین باورها به سمت جلو حرکت کنید. خواهید دید که با قبول باور کاهش وزنتان، چه نتایج دل انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

 

ترک عادات بد

روش دوم: هیپنوتیزم به شما برای ترک عادات بد کمک می‌کند. همان طور که گفته شد یکی از تکنیک‌های هیپنوتیزم تکرار کلمات و جملات است. علاوه بر این تکرار و بازگویی تصویرسازی‌های مثبت در زندگی نیز می‌باشد. این تکرار کلام و تصویرسازی‌ها می‌تواند برای ترک عادات نامناسب شما و تغییر سبک زندگیتان باشد. پزشک با توجه به وضعیت سلامت و سبک زندگیتان این تکرار و تصویرسازی‌ها را دائما برای شما بازگو می‌کند. با توجه به روش اول، این تکرارها در ناخودآگاه شما ثبت شده و تبدیل به باورتان می‌گردد. همین امر سبب تغییر شما در امور زندگی می‌گردد.

 

کنار گذاشتن باورهای غلط

روش سوم: هیپنوتیزم کمک می‌کند تا باورهای غلط را کنار بگذاریم. ذهن ما انسان‌ها فریب کار است. اگر بخواهیم در رابطه با لاغری مثالی بیان کنیم می‌توانیم به عادات بد غذایی اشاره نماییم. مثلا بسیاری از افراد به دلیل پرخوری عصبی که دارند به پزشکان ما مراجعه می‌کنند. امر پرخوری یک امر کاملا ذهنی است. زمانی که فرد عصبی یا خوشحال باشد شروع به غذاخوردن به روش نادرست می‌کند. در لاغری با هیپنوتیزم می‌توان با اجرای تکنیک‌ها از این باورها دور شد. در هیپنوتیزم نه تنها از این باورهای غلط و عادات نامناسب دور می‌شویم، بلکه می‌توانیم عادات خوب را جایگزین کنیم.

روش‌های هیپنوتراپی لاغری

دستیابی به اهداف

روش چهارم: هیپنوتیزم به شما کمک می‌کند تا هدفتان را ببینید و در راه رسیدن به آن مثبت باشید و تلاش کنید. همه‌ی ما انسان‌ها زمانیکه شروع به انجام کاری می‌کنیم، ممکن است در اواسط راه خسته شویم و دیگر مسیر را ادامه ندهیم. این جا زدن‌ها به دلیل نشناختن و ندیدن هدف و رسیدن به نتیجه است. در لاغری با هیپنوتیزم زمانیکه ذهن شما بازتر و پذیرای بسیاری از موارد مثبت است پزشک هدف شما را در ذهنتان مشخص می‌کند. شما در ذهنتان هدفتان را می‌بینید و لذت رسیدن به نتیجه را نیز کاملا حس می‌کنید.

در واقع در هیپنوتراپی لاغری، هیپنوتیزم به شما کمک می‌کند که در مسیر هدف کاهش وزنتان قدمی مستحکم برداشته و عزمتان را جزم کنید.  همچنین کمک می‌کند تا برای رسیدن به آن مثبت بیندیشید. بدانید که هرچه را در ذهنتان تجسم کنید و به آن باور برسید که می‌توانید به آن دست یابید، به نتایج لذت بخشی خواهید رسید.

 

مکملی عالی برای درمان

روش پنجم: هیپنوتیزم مکمل بسیار عالی برای درمان اضافه شما خواهد بود. در قبل نیز اشاره کردیم که لاغری با هیپنوتیزم یک مکمل و یا کمک کننده در این مسیر برای شماست. هیپنوتیزم ممکن است به تنهایی پاسخ مطلوبی از خود به جای نگذارد. با رعایت رژیم زیر نظر متخصص و ورزش زیر نظر مربیان حرفه‌ای، هیپنوتراپی لاغری نیز می‌تواند در رسیدن به هدف، بسیار مطلوب واقع شود. هیپنوتراپی لاغری می‌تواند کمک کند که شما به رفتار خود آگاه باشید و در رعایت تغذیه و ورزش خود با قدم‌های قوی و استوار بایستید.

تجربه هیپنوتیزم در کاهش وزن

ممنوعیت هیپنوتیزم برای لاغری

همانند سایر روش‌های درمانی، لاغری هیپنوتیزم نیز برای بسیاری از افراد توصیه نمی‌شود. برخی از افراد به هیچ عنوان نباید از هیپنوتیزم برای کاهش وزنشان استفاده کنند. افرادی که دچار اختلالات روانی شدید هستند و یا سابقه بیماری‌های روانی دارند به هیچ عنوان نباید از این روش برای لاغری کمک بگیرند. برخی از تحقیقات نیز نشان داده است، افرادی با داشتن بیماری سرطان در وضعیت بسیار شدید نیز، مجاز به استفاده از این روش نیستند. بطور کلی قبل از انجام این روش، پزشک سوابق شما را بررسی می‌کند. سلامتی شما بسیار مهم است، پس بی پرده از سوابق بیماری خود و مشکلاتتان با او سخن بگویید، تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید. متخصصین کلینیک روانشناسی آرامش من در خدمت شما عزیزان هست تا با خیالت راحت درمانی خود را به آنها بسپارید.

 

روش‌هایی در کنار هیپنوتیزم برای لاغری

در کنار هیپنوتراپی لاغری، برخی از روش‌ها و نکاتی وجود دارند که می‌توانند به شما در رسیدن به لاغری کمک کنند.

  • وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید. برخی از افراد بر این باورند که نخوردن وعده‌های غذایی می‌توانند به لاغری بدنشان کمک کنند. این روش نه تنها درست نیست بلکه بسیار خطرناک است. با نخوردن، بدن شما نمی‌تواند انرژی لازم برای سوخت و ساز را تامین کند. از این رو هیچ فعالیت مفیدی برای لاغری در بدن شما اتفاق نخواهد افتاد.

 

  •  عادات غذایی خود را یادداشت کنید بهتر است یک دفتر یا دفترچه برای خود تنظیم کنید. در این دفتر عادات غذایی خود، وعده‌هایی که میل می‌کنید را درون آن یادداشت کنید. مثلا میزان غذا خوردنتان را در آن بنویسید. چه زمان‌هایی غذا میل می‌نمایید. چه چیزهایی را در چه زمانی میخورید. تمام این نکات را یادداشت کنید. در آخر می‌توانید متوجه شوید که چه عادات بد غذایی را دارید و برای ترک آن اقدام کنید.

 

  •  فعالیت بدنی مفید داشته باشید. تحرک و داشتن فعالیت بدنی صحیح می‌تواند به سوخت و ساز بدن شما کمک کند. همین امر در کنار رعایت غذا و هیپنوتیزم عاملی بسیار مهم و کمک کننده می‌باشد. این کار هم اعتماد به نفستان را بالا می‌برد و هم باعث سرزندگی و نشاط شما خواهد شد. این فعالیت‌های بدنی می‌تواند شامل ورزش در باشگاه یا منزل باشد. می‌توانید حرکاتی مانند پیاده‌روی، دویدن آهسته را در برنامه روزانه خود به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه بگنجانید. همچنین می‌توانید از ورزش‌های قدرتی‌تر مانند شنا، کوهنوردی و… استفاده کنید.

 

  • مصرف فیبر و سبزیجات و میوه خود را بالا ببرید. در طول روز حداقل سه وعده از میوه و سبزیجات استفاده نمایید تا اشتهایتان در طول روز کم شود. استفاده از فیبر می‌تواند به سیستم گوارشی شما کمک کند تا بتوانید روند لاغری راحت‌تر و سریع‌تری را تجربه کنید.

 

آیا هیپنوتیزم برای لاغری خطر دارد؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، انجام هیپنوتراپی لاغری، هیچ‌گونه خطر و تهدیدی برای زندگی و کیفیت آن نداشته است. بهتر  است به شایعاتی در رابطه با این موضوع که بسیار زیاد هم هستند توجهی نکنید. اما نکته‌ای که بسیار مهم است این است که برای انجام لاغری با هیپنوتیزم باید نزد پزشک متخصص در کلینیک‌های معتبر بروید. انجام این روش نزد پزشکان و روان درمانگران حرفه‌ای و با تجربه کاملا بدون خطر بوده و چه بسا بسیار سودمند نیز می‌باشد. پس اگر می‌خواهید برای لاغر شدنتان از هیپنوتیزم بهره ببرید، می‌توانید با خیال راحت این روش را امتحان کنید.

 

کلام آخر

همه‌ی  افراد در هر اندام و وزنی زیبا هستند. این را بدانید که سلامتی شما اولویت بر هر مسئله‌ای را دارد. اگر می‌خواهید به تناسب اندام دست یابید بهتر است که بهترین راه و گزینه را انتخاب کنید. لاغری با هیپنوتیزم یکی از این رو‌ش‌های بی خطر و مفید برای کاهش وزن است. متخصصین مرکز آرامش من، همراه با متخصصین و روان درمانگران حرفه‌ای در این زمینه با سابقه‌ای درخشان در خدمت شما عزیزان هستند. شما می‌توانید از طریق پشتیبانی همه روزه کلینیک، با تعیین وقت قبلی بصورت مشاوره غیرحضوری و حضوری در راه سلامت خود قدم بردارید.

دیدگاه‌ ها...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره